۱۳۸۹/۰۷/۰۷

19 سال زندان درخشان

حسین درخشان را که پدر وبلاگ نویسی ایران نامیده اند، به تحمل 19 سال ونیم حبس و پرداخت جریمه سنگین محکوم شد. او که با چراغ سبز دولت نهم بعد از سالها به وطن بازگشته بود، می پنداشت در ازاء مطالبی که سالها در وبلاگش علیه حکومت ایران نوشته است، با پا درمیانی دولت احمدی نژاد، تنها چند سالی مجازات و سپس آزاد خواهد شد.

اما با گذشت دو سال از بازداشت او به اتهام " مکاری با دولت های متخاصم، تبلیغ علیه نظام، تبلیغ به نفع گروه های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل"محاکمه و با حکم قاضی صلواتی به بیش از 19 سال زندان و مقادیر زیادی ارز خارجی محکوم شد.

حتی پیش تر گفته شده بود که در کیفرخواست قرائت شده در جلسه غیرعلنی دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای درخشان، اشد مجازات یعنی اعدام برای او درخواست شده است.

او که دادگاهش در تیرماه امسال طی سه جلسه و بدون حضور خانواده اش برگزار شده است، در سالهای آخر فعالیت خود در خارج از کشور لحن و محتوای نوشته های خود را تغییر و به تدریج به یکی از حامیان سیاست های محمود احمدی نژاد تبدیل شده بود.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در اوایل سال ۱۳۸۸ و در اوج کشمکش های مربوط به دستگیری و محکومیت رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی- آمریکایی به اتهام جاسوسی، در نامه ای به دادستان وقت تهران خواستار رعایت حقوق قانونی خانم صابری و آقای درخشان شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر